Показани резултати 1-5 от общо 5
Подробна оценка от Анонимна
Заплащане | 0 | |
Уважение | 0 | |
Привилегии | 0 | |
Фирмена сигурност | 0 | |
Натоварване | 0 | |
Потенциал | 0 | |
Местоположение | 0 | |
Колеги | 0 | |
Работна среда | 0 |
Здравейте! Може ли някой да ми каже малко повече информация за това как може да се кандидатства за работа, за заплатите на монтажистите и т.н.? :)
Подробна оценка от Анонимен
Заплащане | 3 | |
Уважение | 4 | |
Привилегии | -1 | |
Фирмена сигурност | 5 | |
Натоварване | 0 | |
Потенциал | 3 | |
Местоположение | -1 | |
Колеги | 5 | |
Работна среда | 5 |
Като стажант, задълженията ти ще са всякакви -
от чистене на сетове до местене на реквизит, до работа на сет, до организиране на събития и прочие. Често ще ти се налага да сменяш вида на работа в кратък срок, понякога и в същия ден - сутринта монтираш, следобед чистиш greenhouse-а. Има работно време, но не рядко се случва да изникнат проблеми и се налага да се остава след това (понякога и по нощите се работи). Допълнителния труд не се заплаща, но пък и не е задължителен - ако имаш желание, ще работиш, ако ли не - ходи си. Но не забравяй, че всичко, което вършиш, прави впечатление. Така че от теб си зависи до колко ще жертваш личното си време.
Ако трябва да обобщя горенаписаното с две думи - натоварено е. Но пък за сметка на това ще имаш възможността да придобиеш представа за (почти) всички длъжности на ниво продукция.
Хората там са едни от най-готините, които съм имал удоволствието да познавам и са изключително коректни и разбрани. Говоря за работещите там и за преките ръководители от дъщерната компания Film Forge. За висшия мениджмънт не мога да коментирам, защото досегът ми до тях е бил почти никакъв.
Потенциал за развитие има, стига да нямаш много претенции. Там търсят кадърни хора, които вече имат заложби и могат да ги демонстрират. Не очаквай тепърва да те учат на азбуката. Ако пък нямаш такива, в грип и осветление често има място и до колкото знам заплащането не е лошо, стига да съумееш да го договориш.
Един съвет от мен - не интригантствай, не се дръж надменно и имай уважение към колегите и ръководителите си, без значение откъде идваш и какво си вършил/а до тогава. В противен случай си бий камшика, за да не губиш както тяхното, така и своето време.
Подробна оценка от Анонимен
Заплащане | -1 | |
Уважение | -1 | |
Привилегии | -1 | |
Фирмена сигурност | -1 | |
Натоварване | 0 | |
Потенциал | -1 | |
Местоположение | 0 | |
Колеги | -1 | |
Работна среда | -1 |
Бягайте далеч от там....Мафия...Никакво бъдеще...
Подробна оценка от Анонимен
Заплащане | 0 | |
Уважение | 0 | |
Привилегии | 0 | |
Фирмена сигурност | 0 | |
Натоварване | 0 | |
Потенциал | 0 | |
Местоположение | 0 | |
Колеги | 0 | |
Работна среда | 0 |
Така! Минаха 4-5 години и се налага да се коригирам. Общувам си с приятелите, които направих там, вече Скот не е шеф и са се подобрили нещата, има по-добра база, по-високобюджетни филми се правят (разбирай: London has fallen ниво) и като цяло е по-добре, вкл. и финансово. Интрижките си остават, но това явно е нормално за фирма от този мащаб.
Ако някой иска да се пробва в композитинг и се чуди това да бъде или друго - да има предвид, че големите играчи са Бояна и Синемоушън (В синемоушън екипа е по-малък и съответно се търся по-опитни кадри), има още няколко по-малки + ентусиастки еднодневки, т.е. ставаш тясно специлизиран и има риск да увсинеш, за разлика примерно от концепт артистите и тридетата, които могат да идат в геймърски студия. Композитърите, които познавам, си циркулират между двете фирми, някои направиха вече 4 години в Бояна, даже и в чужбина някои отидоха, където с 5 години солиден стаж можеш после да не работиш доживот. Факти и пак факти! Синемоушън впрочем е в индустриалната зона на София до едно поле, имаш реално шанс да те бутне някой ТИР.
Та така.
Подробна оценка от Анонимен
Заплащане | 3 | |
Уважение | -4 | |
Привилегии | -2 | |
Фирмена сигурност | -5 | |
Натоварване | -5 | |
Потенциал | -1 | |
Местоположение | -4 | |
Колеги | -2 | |
Работна среда | -5 |
Работил съм там около три месеца. Ще се постарая да бъда обективен, понеже всяка фирма и всички хора са различни и не може да се критикува едностранно без да се зачитат важните за тях съображения, които не винаги знаем какви са. Ще излагам само факти без украса.
Първо и най-важно, работи се на филм, не постоянно. Граждански договор беше по мое време. За всеки следващ филм се преподписва. Заплащането беше веднъж на две седмици и над хиляда лева общо за месец, като се има предвид, че съм си искал допълнително часове и доколкото ми беше възможно си обичах работата. Но оттогава разбирам от останали там колеги, че е паднало много. Започва се работа спокойно, но с наближаването на крайните срокове стресът се завишава чувствително. Последните дни се работи извънредно, до полунощ, че и повече. Имах колеги, които ги държаха 30-32 часа докато се завърши филма, после ги накараха да си пишат 24 понеже "системата не можела да отчете повече от 24/24". ФАКТ.
Който не издържа на стрес - не е за него тази работа, казвам го напълно безразлично. След като свърши проекта минаваш в отпуск и нямаш гаранция, че ще те наемат пак. Всеки път бройката хора в отделите е различна.
ФАКТ: Имах колежка, която имаше предразположение към аневризъм и беше старателна. Държаха ни 9-23 в продължение на половин-един месец, тя оставаше до 12 за да си свърши шота и в един момент аневризма се появи. Всичко, което беше заработила, планирани екскурзии за Коледа със съпруга й - всичко замина по доктори. Витоша, задушно, натикани едни до други, стрес - много хора се разболяват.
В условия на подобен стрес интригите и омразата между всеки и всички са нещо нормално. Отделите се мразят, колегите се делят на групички, фирменият бит е зле. Компютри има по необходимост, но от което е можело да се спести - лицензи, столове, бюра - еми спестено е. Нямаш право да ползваш интернет за да не изнасяш материлаи навън, примерно за някой пиратски релийз. В договора пише точно какво ще ти се случи ако го направиш, така че юначните пирати да внимават. Материалната база е плачевна, още са си с оригиналните дървени дограми примерно. Трябваше да ги облепяме със скоч за да не ни духа. Киноцентъра е на самата Витоша, така че си е студено, особено зимата не е шега. Който не е с кола разчита на единствена линия рейс, която спира там. Ако те задържат след 11 вечерта - търсиш някой да те закара или ползваш такси. Като локация е отдалечено от всички точки на София освен Симеоново и Драгалевци. Има закусвалня, където цените са завишени все едно си на Алеко. Не знам някой дали е имал отстъпка от храната, аз нямах. ФАКТ.
Има цяла вселена дребни неща, които могат да се сбъркат в един шот (shot), и за които да "връщат" докато ти изпилят нервите окончателно. Непрекъснато се бърза и все пак всичко се иска идеално независимо каква подготовка имаш (нас ни обучаваха 1 месец, което се оказа напълно недостатъчно). За сметка на това можеш да видиш Силвестър Сталоун. Който е кинта и пийсе :) И доста декори, за който им се впечатлява.
Ако някой си мечтае да е част от "магията на киното", да знае, че го очаква основно пот и сълзи. Обаче Бояна е необходимо зло, много дизайнери, които познавам, са минали оттам точно както се минава през казарма. Не бих казал, че добиваш умопомрачителен опит, но и не съм бил в по-висшите отдели -3D, 2D( Compositing). Като цяло се правят B-movies - Ларва, Петродактил 3D, Expandables... даже и да са major release всички знаем за какво става дума.
След края на нашия филм не ни платиха билети за да си гледаме собствената продукция и трябваше да плащаме от джоба си. Филма естесвено беше офъкан и след прожекцияат го свалиха от екран, и как иначе. Има неща които после се чудиш как да не се разбере, че ти си ги правил, и се почва една вътрешна драма "аз ли не ставам, в мене ли е вината, нали се старах..." истината е, че фирмата не се управлява добре и според много хора вътре в нея запада, но това не е от моята компетенция да го коментирам.
Като цяло: който няма друга алтернатива и иска да се запознае с колеги от бранша - може да се пробва. Трябва да е готов да разботи много, да не се впечатлява на най-лошото у българина, и да не взема много пари, и да пътува доста. Това е.